Conserveren & antiroestbehandeling met Mike Sander vet & TimeMax

Conserveren & antiroestbehandeling voor Mercedes klassieker of oldtimer met Mercedes-Benz wax,  Mike Sander vet of TimeMax

Conserveren & antiroestbehandeling met Mike Sander vet & TimeMax 1 Conserveren & antiroestbehandeling met Mike Sander vet & TimeMax

Wij voeren antiroestbehandelingen uit, uitsluitend en speciaal voor de Mercedes-Benz oldtimers en klassiekers. Bent u in het bezit van een leuke Mercedes-Benz klassieker of oldtimer? En wilt u deze laten conserveren? Kies dan uit één van onze uitgebreide antiroestbehandelingen met originele Mercedes-Benz wax, Mike Sanders Vet of producten van TimeMax.

Inspectie holle ruimtes

Inspectie van holle ruimtes met camera is bij ons mogelijk.

Goedkope antiroestbehandeling

Let op! Wij doen geen snelle goedkope antiroestbehandeling. Voor een snelle of goedkope antiroestbehandeling, wellicht geschikt voor een moderne auto met korte levensduur,  kunt u op vele andere adressen terecht.

Mercedes-Benz conserveren en antiroestbehandeling behandelplan

Uiteraard werken wij volgens het Mercedes-Benz conserveren en antiroestbehandeling  behandelplan.

Wilt u uw Mercedes-Benz klassieker of oldtimer goed laten conserveren en gaat uw voorkeur uit naar een perfecte en uitgebreide klassieker antiroestbehandeling? Maak dan vandaag nog een afspraak voor een eerste inspectie.

Bij een door ons uitgevoerde professionele conserverende antiroestbehandeling van uw klassieker of oldtimer neemt de demontage van de verschillende onderdelen en daarna de behandeling altijd meerdere dagen in beslag. Daarna moet uw Mercedes klassieker of oldtimer nog enkele dagen drogen voordat we de auto weer op kunnen bouwen. U moet er dus altijd op rekenen dat u uw Mercedes-Benz voor minstens 1 week bij ons achter laat.

Mike Sander vet en TimeMax vet, een gedeelde nr 1 in roestpreventie

Voor het conserveren van uw Mercedes-Benz klassieker of oldtimer werken wij met verschillende methodes en producten, geheel afhankelijk van uw wensen en de conditie van uw klassieker of oldtimer. Uiteraard is de behandeling van een Mercedes-Benz klassieker die alleen in de zomer gebruikt wordt, anders dan bij een Mercedes-Benz klassieker die ook in de winter de weg op komt. Bij voorkeur gebruiken wij originele Mercedes-Benz antiroest corrosie preventie producten, in combinatie met producten van TimeMax en Mike Sander vet.  Mike Sander vet en TimeMax vet hebben al vele jaren een gedeelde eerste plek en zijn volgens het magazine “Motorklassik” onbetwist de beste producten voor roestpreventie van uw Mercedes-Benz chassis. Om Mike Sander vet en TimeMax vet tijdens een antiroestbehandeling te kunnen gebruiken, moet het wel eerst worden verwarmt. Uiteraard beschikken wij over een installatie om dit vet vakkundig te kunnen verwerken.

Dinitrol antiroestbehandeling

Wij voeren geen Dinitrol antiroestbehandeling uit. Simpelweg omdat de Dinitrol antiroestbehandeling niet aan onze eisen voldoet.

Voorbewerking

Voordat wij uw Mercedes klassieker of oldtimer gaan behandelen met antiroest producten van Mercedes-Benz, TimeMax en Mike Sander vet , inspecteren we eerst of uw Mercedes-Benz klassieker aan de onderkant technisch in orde. Reparatie en onderhoudswerkzaamheden aan wielophanging, subframe, bodemdelen en dergelijke moeten eerst door ons worden uitgevoerd voordat we aan de antiroest / roest preventie behandeling kunnen gaan beginnen. En niet andersom.

En uiteraard wordt uw Mercedes klassieker voor de antiroestbehandeling eerst goed aan de onderzijde gereinigd, zodat vuil en zand verwijderd is voor de antiroestbehandeling.

Holle ruimtes

Hierna krijgt uw auto een antiroest behandeling. Afhankelijk van de staat en het gebruik van uw auto wordt er voor de holle ruimtes gebruik gemaakt van verwarmd vet van Mike Sanders of TimeMax. Dit geeft de beste conserverende bescherming op de lange termijn, omdat  het vet steeds dieper in de dubbele naden dringt. Eventueel kan er ook gekozen worden voor een wax. Wax geeft op de lange termijn weliswaar een minder goede bescherming van de holle ruimtes, maar heeft een originelere look.  De minder goede bescherming van wax kan verbeterd worden door eerst voor te behandelen met een speciale lotion. Bij deze methode heeft de lotion de kruipende en indringende werking, die dubbele randen en flesnaden optimaal beschermd. Wax in combinatie met deze lotion geeft een zeer goede bescherming, die vergelijkbaar is met een vet.

NIEUW ►Bodem conserverende behandeling die niet plakt

Voor de bodem kiezen wij, wederom  afhankelijk van de staat en of het gebruik, meestal voor de originele Mercedes-Benz “unterboden” wax. Deze wax geeft een goede bescherming en droogt niet snel op. Bij roestproblemen op de bodem gebruiken we plaatselijk ook een vet. Een nadeel van deze wax en het vet is, dat het straatvuil er aan vastplakt. Hier is nu een oplossing voor! Bij auto’s die alleen zomers gebruikt worden en in een goede conditie verkeren, hebben we nu ook een transparant product in ons assortiment die wel aan de top opdroogt. Hierdoor is de onderzijde van uw auto goed beschermd en behoudt u de originele look.

Bekijk onderstaande video voor dit nieuwe product.

Motor

Ook de motor kunnen we beschermen tegen corrosie. Veel  onderdelen van de motor van uw Mercedes-Benz klassieker zijn gemaakt van materialen die corrosie gevoelig zijn, bijvoorbeeld aluminium of magnesium legeringen. De onderzijde van de motor behandelen we over het algemeen mee met de onderzijde van de auto. Maar de bovenzijde krijgt een aparte behandeling. Een goede bescherming van de motor is het gebruik van een wax. Nadeel van wax is een dikke laag die ook nog eens straatvuil aanpakt. Bij voorkeur kiezen wij voor het aanbrengen van een speciale beschermolie/hars.  Dit geeft een dunne en natuurlijke look en pakt ook nog eens minder vuil aan.

Milieu bewust

Algemeen geaccepteerde belangen, zoals schone lucht, zorgvuldige omgang met schaarse grondstoffen en respect voor de natuur. Al deze zaken zijn voor de oldtimerliefhebbers natuurlijk net zo belangrijk als voor een ieder ander. Een lange levensduur van een auto, is een duurzame manier van het gebruik van kostbare schaarse grondstoffen die voor de bouw van de auto nodig waren. Immers, ruwweg moet voor elke nieuw gefabriceerde auto van 1000 kilo, 20x zoveel aan kilo’s grondstoffen worden aangesproken. De meeste roestwerende producten die wij gebruiken zijn natuurlijke producten die niet belastend zijn voor het milieu.